вівторок, 12 квітня 2016 р.

ІV Всеукраїнська учнівська олімпіада з інформаційних технологій ІІI етап (Завдання)

21 лютого2015 року
Уважне вивчення умов і допоміжних матеріалів завдання - половина успіху
Гра у житті людини займає одне з особливих місць у розпорядку її життя. Вона допомагає цікаво провести час, тренує пам'ять та логічне мислення, вчить приймати швидкі правильні рішення.
Одна з найбільш популярних інтелектуальних розваг у світі для мільйонів людей — це рольові ігри (RPG - role-playing games). В нашій країні в уявленні більшості рольові ігри пов’язані з комп’ютерами. Але на відміну від комп’ютерних, класичні рольові ігри створюють атмосферу спілкування між учасниками гри, обговорення стратегій та генерування ідей.
Що ж таке рольова гра? Уявіть, що ви опинилися на місці головного героя детективної чи пригодницької стрічки або роману і повинні самі вирішувати, що говорити, які вчинки здійснювати, яких цілей досягати. Будь-яка ваша дія впливає на подальший розвиток сюжету. Рольова гра не може проходити без ведучого: він — активна діюча особа, а не пасивний спостерігач і суддя, як у інших іграх. Саме він створює ігровий світ, зав’язку сюжету, керує всіма персонажами, якими не керують гравці, питає в гравців про їхні дії та описує, що сталося в результаті цих дій.
«Живі» рольові ігри мають низку переваг перед комп’ютерними. В них учасники самі можуть створювати тактику розвитку подій, грають не один проти одного, а всі разом в одній команді разом з ведучим. Але й для «живих» ігор комп’ютери можуть стати у нагоді як інструмент. Ведучому і гравцям рольової гри безліч речей доводиться тримати в голові та на папері: мапи місцевості, істот, що мешкають на різних територіях, характеристики та спорядження персонажів, таблиці правил. Деякі рішення щодо розвитку сюжету ведучий приймає сам, а деякі визначаються за допомогою гральних кісток та таблиць правил. Цікавість гри дуже залежить від динамічності її перебігу, тож автоматизація ручної праці не завадить, а в цьому й допоможе комп’ютер.
Учаснику олімпіади пропонується мають зробити рольові ігри більш динамічними та цікавими, полегшити їх проведення, для чого необхідно вирішити наступні задачі виключно засобами MS OFFICE відповідно до умов задач та файлів-інструкцій. Використання VBA ЗАБОРОНЕНО!
Умова задачі «Скарби»
(Завдання виконується виключно засобами MS EXCEL,
результат роботи учасника зберегти у файл Скарби.xlsx (Скарби.xls)
У персонажів гри досить багато характеристик. За характеристиками персонажів гравців стежать самі гравці, а за всіма іншими персонажами повинен стежити ведучий. Особливо важко стежити за спорядженням, яке має тенденцію динамічно змінюватися, а його вага може серйозно вплинути на перебіг подій у грі.
Якщо у грі відбувається зустріч з якимись істотами або іншими персонажами, ведучий повинен розповісти гравцям, де саме відбувається ця зустріч, які об’єкти присутні на місцевості тощо. Найчастіше ведучий змушений малювати план місцевості. Рольова гра може також містити в собі міні-ігри зі своїми правилами. Для однієї таких міні-ігор учаснику пропонується відповідно до вимог інструкції (файл Інструкція Excel.doc) створити:
  • автоматизовану систему обліку спорядження персонажів;
  • автоматизовану систему генерації планів місцевості із притаманними їй перешкодами, розташованими випадковим чином;
  • інтерактивну систему моделювання перегонів за скарбами.
УВАГА! Кількість допоміжних аркушів для розміщення проміжних розрахунків не регламентується. При зміні вхідних даних у таблицях-розвязках повинна змінюватися вихідна інформація.
Умова задачі «Істоти»
(Завдання виконується виключно засобами MS ACCESS)
Результат роботи учасника зберегти у файл Істоти.accdb(Істоти.mdb)
При проведенні гри ведучий розробляє мапу територій, та заселяє кожну з них живими істотами. Під час мандрів по ігровому світу гравці можуть випадково зустрітися з кимось з цих істот. З ким саме відбудеться зустріч, скільки істот зустрінеться, та що може з цього вийти повинен визначити ведучий. При цьому він користується паперовим довідником істот, який додається до правил гри. Але перегляд кількасот сторінок займає багато часу.
В базі даних Істоти.mdb знаходяться дані про 63 істоти. Учаснику відповідно до вимог інструкції (файл Інструкція Access.doc) необхідно створити інтерактивну систему, яка буде містити електронний довідник істот та генератор випадкових зустрічей у грі і надасть ведучому можливість:
  • переглядати та змінювати характеристики істот у довіднику;
  • формувати перелік істот, які водяться на даній території з урахуванням типу місцевості та частоти, з якою вони зустрічаються;
  • генерувати випадкові зустрічі на цій території.
Умова задачі «Модель мапи»
(Завдання виконується виключно засобами MS PowerPoint)
Результат роботи учасника зберегти у файл модель мапи.pptxодель мапи.pptx)
В організації рольової гри є певні процедури ознайомлення з правилами, мапою, персонажами, які займають досить багато часу. Інтерактивна модель мапи дозволить зекономити час на пояснення, дасть реалістичну картину умов гри і дозволить гравцям вже на першому етапі зосередитись на деталях та зануритись у сюжет гри.
Учаснику необхідно створити модель мапи для ведучого гри строго за зразком (модель мапи.wmv, модель мапи.mp4).
Умова задачі «Ширма»
(Завдання виконується виключно засобами MS Word)
Результат роботи учасника зберегти у файли (Ширма.docx Ширма.doc)
Ведучому під час гри необхідно тримати перед очима великий обсяг табличних даних для проведення гри, мати обмежений простір для кидання кубиків. Для цього у рольовій гри використовується паперова ширма, на внутрішній стороні якої надруковані необхідні таблиці, а на зовнішньому стилізоване зображення гри. Учаснику необхідно відповідно до вимог інструкції (файл Інструкція Word.doc) створити модель ширми для ведучого рольової гри.

УВАГА!!!
У розв’язку завдання дозволяється використовувати тільки файли з початковими даними, які розміщено у каталозі Для учасника. Заборонено вставляти у файли-розвязки зображення з файлів-зразків чи з файлів-інструкцій.
Перевірка розвязку учасника передбачає зміну вхідних даних та перевірку результату обчислень зі зміненими даними.
Всі завдання необхідно виконати за 4 години та передати файли-розвязки під підпис члену журі у каталозі з назвою Прізвище_Імя_Школа Класс (наприклад: Петров_Олесь_СЗШ43_11 або Сидоренко_Анна_НВК28_10).
Під час олімпіади учасник має право задавати питання виключно у письмовому вигляді. Питання повинно бути сформулюване таким чином, щоб на нього можна було а відповісти однозначно ТАК чи НІ.
У випадку, якщо одна з цих відповідей може стати підказкою або відповідь міститься у тексті завдання учасник отримує відповідь БЕЗ КОМЕНТАРІВ.
В роботі залишати відомості, які ідентифікують особу учасника ЗАБОРОНЕНО!!! (за виключенням назви каталогу з файлами-розязками участника)
Розвязок олімпіадного завдання вважається зданим тільки після перевірки членом журі в присутності учасника олімпіади наявності його файлів-рішень та підпису учасником у протоколі прийому робіт (підпис учасника ставиться після відмітки про наявність файлів-розвязків кожної задачі.
Попереднє співвідношення балів Excel:Access:PowerPoint:Word відповідно 35:30:25:10
Бажаємо успіху!

Журі та оргкомітет олімпіади.

Немає коментарів:

Дописати коментар